Sortida de 5è al Riu Tordera

El dia 3 de Juny vam anar al riu la Tordera que està situat a la muntanya del Montseny.El primer que vam fer, va ser dividir-nos en tres grups per estudiar millor cada característica del riu: com la olor, el color, la terbolesa i la temperatura de l’aigua; la llera o bé els materials que hi han. Més tard, vam anar a buscar els macroinvertebrats i els que vam trobar van ser: el barretet, la cargolina, la gambeta, la larva de libèl•lula, la larva d’escarabat, l’escarabat d’aigua, el sabater, la cuca de capsa, la típula, el tricòpter lliure, la larva d’efímera d’aigües ràpides i la perla. Hi ha tres d’aquests que són bioindicadors molt exigents i això vol dir que l’aigua estava neta. Seguidament, vam tornar al seu hàbitat els invertebrats que havíem estat observant. Finalment, vam anar a dinar i vam tornar cap a l’escola.

Ens ho vam passar molt bé perquè ens agrada explorar els animals i la natura.

Escrit fet per l’alumna Laura Amezcua.