Sortida al Museu Pau Casals

El dia 6 de Novembre, els cursos de 5è A i 5è B, vam anar al Museu de Pau Casals. Pau Casals fou un violoncel·lista molt important i reconegut arreu del món.
Neix al Vendrell el 29 de Desembre de 1876. Ja de ben petit gaudeix fent sonar els instruments que té al seu abast. Als 9 anys ja tocava el violí, el piano, el flabiol i començava a tocar l´orgue de l´església. L´instrument que més li va cridar l´atenció va ser el violoncel.
Als 12 anys estudiava a l´escola municipal de Barcelona. Comença a tocar ja davant del públic com a músic d´un cafè. Als 16 anys se´n va a Madrid acompanyat de la seva mare i dos germans petits. Va viatjar a Brusel.les, París i Madrid. Ens van explicar anècdotes de la seva vida, com per exemple que era un home molt enamoradís, però no va tenir fills. També va exercir com a professor i compositor.
Sempre va mantenir una dedicació incansable a la defensa de la pau i de la llibertat.

Pau Casals va morir l’any 1973, a l’edat de noranta-sis anys, a San Juan de Puerto Rico. Actualment, les seves despulles descansen en el cementiri del Vendrell.

Després de veure tot el museu vam anar a una sala, on dos violoncel·listes ens van tocar petits fragments de cançons de diferents cultures europees.

A continuació vam anar a dinar i cap a les dues de la tarda vam anar a la platja una estona i tot seguit vam tornar a l´escola.

Aquesta sortida ha estat molt interessant i he après una mica més de l´assignatura de música.

Nadia Navarro 5è B