5è: Sortida al Riu la Tordera

El divendres 26/05/17 l’alumnat de cinquè vam anar al curs alt del riu la Tordera per tal d’estudiar els animals invertebrats més a fons.

En primer lloc, ens vam dividir en tres grups, cadascun amb un/a monitor/a diferent. Després vam fer un joc per situar-nos geogràficament; cada nen/a representava una muntanya i només un/a feia de riu la Tordera per conèixer-ne el seu recorregut.

En segon lloc, ens van explicar què eren i quina funció tenien els macroinvertebrats en el nostre ecosistema. Ens van donar un dossier amb el nom de diversos bioindicadors per conèixer-ne les seves característiques.

Seguidament, vam passar a l’acció! Ens vam equipar bé amb les sabates d’aigua i vam agafar una safata i un pinzell per capturar macroinvertebrats al riu. Ens ho vam passar pipa dins l’aigua, però estava molt freda.

Per últim, vam analitzar els bioindicadors capturats amb lupes i vam treure conclusions. En acabar, vam retornar els animals a l’aigua.

Va ser un dia genial i ens ho vam passar molt bé!

Alumnat de cinquè