Recomanacions per al dia 26/03/2020

Les recomanacions de cada curs per al dia d’avui són:

P3

• Manualitat amb pinces d’estendre: Agafem pinces de fusta d’estendre la roba i les pintem de diferents colors (amb pintura, laca d’ungles…).  Si volem, podem decorar-les amb allò que tinguem a casa. Finalment enganxar una corda o una cinta en dos extrems i penjar allà els nostres records: fotos, dibuixos…Mirem el video dels Tres porquets.
      • Psicomotricitat: Mireu aquest vídeo i animeu-vos a fer alguna de les activitats. Recordeu que us podeu gravar i pujar el vídeo perquè el vegin la resta de nens i nenes de l’escola. Seguiu aquest enllaç per fer-ho.
  • P4
      • Recordeu els noms i cognoms de tots els companys de les classes del Peix Irisat i de l’Elmer? Expliqueu als pares quins comencen amb la mateixa lletra? Quins tenen la A, E, I, O, U, M, S, F…? Quins són llargs, mitjans o curts?
      • Amb aquest conte veurem com tots som capaços de trobar una solució, un acord, si tots cedim una mica i ens ajudem per aconseguir el que volem.

P5

• Ja sabem classificar blocs lògics amb 2 i atributs. Ara jugarem a classificar: fer el Blocs Lògics 1 i el Bloc Lògic 2 amb 3 atributs. També podem fer els productes cartesians amb atributs positius i els productes cartesians amb un atribut negatiu. ACTIVITATS DE LOGICA

PRIMER

• Matemàtiques: Fer una sessió de l’aplicació Bmath (us vam explicar com fer-ho a les recomanacions del dia 17 de març)
      • Català: Com va el llibre de lectura diari, l’heu acabat?
      • Medi: Els oficis Aquesta cançó ja la coneixeu, la canteu?  Dàmaris Gelabert Què seré quan sigui gran? Fem una passejada per algunes professions: Coneixem els oficis Escriu 1 frase per cada ofici que surt al vídeo explicant què utilitza cada professional per treballar.  Per ex: La bombera utilitza un uniforme, una mànega i un casc.
      • Ed. Física: Mireu aquest vídeo i animeu-vos a fer alguna de les activitats. Recordeu que us podeu gravar i pujar el vídeo perquè el vegin la resta de nens i nenes de l’escola. Seguiu aquest enllaç per fer-ho.

SEGON

• Català: prepareu-vos avui el dictat de “els dies de la setmana”. Ja us el dictaran el pare o la mare el dia que us ho indiquem. Després feu frases amb alguns dels dies de la setmana.
      • Medi: Feu aquesta activitat per recordar els dofins. Després expliqueu als pares tot allò que en sabeu d’aquests animals marins.

TERCER

• Matemàtiques: Fer una sessió de l’aplicació Bmath (us vam explicar com fer-ho a les recomanacions del dia 23 de març)
      • Català: Llegiu aquest post del blog de tercer i prepareu el davantal!
      • Medi: Recordes les funcions dels aliments? T’animem a jugar a aquest joc.
      • English : Repasseu els Months of the year amb unes songs. Al final hi ha una activitat per fer.

QUART

• Matemàtiques: treballem les operacions! Avui toquen multiplicacions i divisions.
      • Català: Seguim una recepta!!! podeu portar-la a la pràctica i tot seguit podeu escriure com us ha anat.
      • Medi: Fes un dibuix del sistema solar tan detallat com puguis…recordes a on anaven els cinturons d’asteroides? I els planetes nans?.
      • Castellano:  ¡¡Somos periodistas!
      • English: Cantem i ballem ‘The Water Cycle Song
      • Religió: Continuar amb el lapbook que vam explicar a les recomanacions del dia 24 de març.

CINQUÈ

• Català: creem un còmic! Us deixem unes plantilles de còmic per tal que en creeu un vosaltres. Podeu triar la que més us agradi, i el tema és lliure. Si a algú no se li acudeix cap història us proposem la d’un Superheroi que lluita contra el Covid-19, o la d’uns nens que inventen jocs a casa per tal de no avorrir-se. Podeu descarregar el document o fer-ho a un full a part.
      • Matemàtiques: Avui et proposem un quinzet online.
      • Matemàtiques: Realitza aquests dos problemes de percentatges. Descarrega el document o bé fes els problemes a la llibreta de matemàtiques. Pots fer servir la calculadora.

SISÈ

• Llengua catalana: Avui ens queda un mes aproximadament per la representació de La llegenda de Sant Jordi. Cal que seguiu practicant fins que el vostre paper surti brodat. Per assajar poseu-vos davant d’un mirall per veure com ho feu. També podeu demanar a un germà o germana que us escolti i opini.
      • Matemàtiques: No oblideu el càlcul mental. Practiqueu amb el següent enllaç Problemes del Quinzet
      • Castellano: Hoy entrevistamos a un familiar.
      • TIC: Acabar feines pendents que hi ha al classroom: cartell de Sant Jordi, cartell cursa solidària, reflexió Ricky Rubio, prova badminton.