4t Delta del Llobregat

El dia 11 de juny, els nens i nenes de 4t vam anar en autocar al Delta del Llobregat.

4t A

Vam anar al Delta del Llobregat amb la mala sort que plovia i no vam poder veure tants animals com volíem. Hi havia molts mosquits i eren molt grans, ens van picar a la majoria de nosaltres.

Vam arribar a la caseta d’aguait i ens van deixar prismàtics. Vam observar diferents espècies d’aus, rèptils, amfibis i algun peix, també vam veure un hotel per insectes que servia per reproduir-se i per refugiar-se.

El nostre monitor es deia Sergio i ens va explicar que hi ha un arbre que  agafa aigua dolça i salada (salobre) i després expulsa la sal per les branques i les fulles. També vam veure el baladre, en castellà, “adelfa” que és molt tòxic i perillós. Ens van explicar que les palmeres africanes estan morint a causa d’una plaga d’escarabats, en vam veure un parell.

Al final de l’excursió, ens van ensenyar ossos i restes d’esquelets de diferents animals del delta: una pota de camallargues, el bec d’un aligot, el bec d’un bernat pescaire, una closca de tortuga…

Tot i que va fer un dia molt plujós, vam tenir la sort de no mullar-nos gaire. Vam veure un munt d’avions ja que l’aeroport és just al costat.

4t B

Quan vam arribar, vam esmorzar i un monitor que es deia Diego, abans de fer la ruta, ens va explicar coses i ens va ensenyar els ossos d’alguns ocells: la pota d’una gavina, la d’un Bernat pescaire, la closca d’una tortuga, el bec d’un ànec cullerot i el cap d’un aligot.

Després vam anar a fer una volta per allà. Vam veure caixes nius de ratpenats i ens van explicar que abans aquell terreny era un càmping. Al costat del camí, ens van ensenyar un hotel d’insectes. Llavors, vam tastar una planta que es deia salicòrnia i tenia un gust salat.

Per últim, vam anar a l’Aguait (que és una mena d’observatori d’aus) i el Diego ens va deixar uns prismàtics. Allà vam observar: un cabusset, uns quants ànecs de coll verd, una gavina, una polla d’aigua i una tortuga.

Finalment, vam tornar corrents al punt de partida perquè plovia molt i vam agafar l’autocar per anar a l’escola. Després de tres quarts d’hora, vam arribar a l’escola, vam dinar a classe, vam jugar i vam posar música.

Ens ha agradat molt i no ens esperàvem que hi haurien tants animals.