6è: Visita a la colònia Vidal

El dia 5 de febrer, els alumnes de 6è vam anar a visitar la colònia Vidal ( Puig-reig). L’objectiu d’aquesta sortida era conèixer la vida dels obrers i saber com funcionaven les màquines de les fàbriques tèxtils.

La primera activitat que vam fer va ser veure un audiovisual que servia per introduir el tema i per situar-nos.

A continuació ens vam separar en dos grups i mentre un visitava la part social, l’altre , la part industrial.

Les colònies industrials estaven formades per la fàbrica, els habitatges dels obrers i la torre de l’amo.

Els obrers d’aquesta colònia, inaugurada l’any 1901, vivien en cases petites i treballaven unes dotze hores diàries.  Les dones encara treballaven més perquè s’encarregaven de les feines de casa i també anaven a la fàbrica. Els nens anaven a l’escola fins els deu anys.

La fàbrica està situada al costat del riu Llobregat per poder obtenir la força de l’aigua    (energia hidràulica) i fer funcionar les màquines.

Aquesta visita ha estat interessant i útil per fer un treball posterior.