6è: APILO, un projecte amb futur

El passat dijous 25 de gener, l’alumnat de 6è vam fer un taller sobre les piles que va constar de dues parts: una xerrada i un experiment senzill.

En Jordi, un representant del projecte Apilo que seguim a l’escola, ens va recordar en què consistia el projecte, quines piles podem posar al contenidor del vestíbul, com es reciclen  i com són de contaminants. També ens va fer reflexionar sobre la quantitat de piles que fem servir i les poques que reutilitzem. Gràcies a aquest projecte, l’any 2016 es van reciclar  el 55% de les piles que consumim a Catalunya. Aquesta xifra és superior al que mana la Unió Europea (45%) però encara hem de millorar.

Seguidament, vam fer un experiment en grups que consistia en fer un circuit elèctric utilitzant com a piles, llimones, una moneda de cinc cèntims i un cargol galvanitzat. A continuació, amb uns cables de pinça (cocodril) i una led, vam connectar-los a les nostres piles naturals i vam aconseguir que la led s’encengués.

Va ser interessant i divertit.

ANIMEU-VOS A PORTAR LES PILES GASTADES A L’ESCOLA I GUANYAREM UN MÓN MILLOR!!

Recordeu que entrem en concurs fins a setmana santa!!